Geverifieerd

Mediafield

Introductie:

Begin 2002 wordt FunnyCups opgericht met als doel de ontwikkeling en commercialisering van originele media bestemd voor de communicatie van merken naar een jongerendoelgroep.

Op 23 september 2002 start de allereerste "The Cups" campagne voor Lipton Ice Tea Green (Unilever). The Cups staat voor de verdeling van reclamebekers in een netwerk van nachtwinkels en videotheken.

Op 1 april 2003 start de allereerste "The Posters" campagne voor Eristoff Blue (Bacardi Martini). The Posters staat voor de plaatsing van affiches van A0-formaat in een netwerk van nachtwinkels en videotheken. The Posters wordt zowel gebruikt voor imagocampagnes als voor het behalen van specifieke verkoopsresultaten in het nachtwinkel-en videothekennetwerk.

Gezien de product-en dienstendiversificatie wordt in juli 2004 het bedrijf "FunnyCups" omgedoopt tot "Mediafield".

In januari 2005 ontwikkelt Mediafield haar eerste massamedium "The Street".
Het betreft een netwerk van stedelijke wildaanplak, gericht naar jongeren (het netwerk bevat meer dan 5000 verschillende locaties over heel België).

Na de eerste jaren te hebben doorgebracht op de Brugmannlaan verhuist Mediafield in februari 2005 naar een ruimer kantoorgebouw gelegen in de Rotterdamstraat te St-Jans-Molenbeek ( in de nabijheid van de site van Tour & Taxis)

In de loop van 2006 lanceert Mediafield een nieuw medium, namelijk "The Expo". Dit is een netwerk van affiches die aangebracht worden op lantaarnpalen rondom de expo-paleizen van Brussel.

In januari 2007 wordt besloten om het bedrijf Mediafield op te splitsen in 2 aparte entiteiten nml. Mediafield bvba (media regie) en Salesfield bvba (merchandisingactiviteiten in het grijze kanaal (nightshops, videotheken, maar ook in press-en petrolshops).

In juli 2007 wordt "The Skyboard" gelanceerd met als launching client FortisBank.
The Skyboard is een gigantisch billboard die opgezet en weer verwijderd kan worden binnen het uur. Dit laat toe om in één week verschillende geografische zones te dekken en een uniek bereik op te bouwen.

In september 2007 gaat Mediafield de internationale weg op met de opening van een bureau te Parijs.

Sinds haar oprichting probeert Mediafield innovatieve en originele media te ontwikkelen om de consument waar hij ook gaat op een emotionele manier te verassen.



Neem contact op


Adresgegevens

Mediafield
Romeinsesteeweg 615
1020 Brussel